KAMPANIA Szacun dla zawodowców

Działania podejmowane w ramach kampanii

Kampania "Szacun dla zawodowców" to akcja, która ma na celu rozpropagowanie w poznańskim regionie szkolnictwa zawodowego. Przeprowadzono ją dwukrotnie, po raz pierwszy w 2015 roku i w trakcie obydwu kampanii przeprowadzono szereg akcji zachęcających uczniów gimnazjów do aktywnego włączenia się w nasze działania. Prowadzono szeroko zakrojoną reklamę dostępnych w Poznaniu 22 szkół zawodowych, a zwieńczeniem tych działań była Arena Zawodów, która miała miejsce pierwszego kwietnia 2016 roku w poznańskiej Arenie, podczas to, której fachowcy zaprezentowali młodzieży 62 profesje możliwe do zdobycia w poznańskich placówkach. Dodatkowo doradcy zawodowi przeprowadzali z gimnazjalistami testy predyspozycji zawodowych i pomagali sprawdzać, jakie zdolności mają uczniowie i w jakich kierunkach powinni się kształcić, doradzali także rodzicom, jak pomagać dzieciom przy podejmowaniu decyzji o przyszłej pracy. Prowadzono także akcje informacyjne i konkursy dostępne na stronie internetowej ("Szacun dla zawodowców" - zawodowcy.poznan.pl) i nagłaśniane przez media społecznościowe. Odrębnym działaniem były Konferencje „Dobre praktyki kluczem do Twojego sukcesu”, które przygotowano dla uczniów gimnazjów, a w trakcie, których młodzi ludzie chwalili się prezentacjami wykonanymi specjalnie na tę okazję. Odbyło się pięć edycji konferencji. Były to zapisy ich wysiłków, jakie podejmowali, by z bliska przyjrzeć się różnym profesjom- uczniowie odwiedzali banki, korporacje, duże fabryki, ale też warsztaty rzemieślników czy niewielkie restauracje. Pokazywano także na stronie Poznańskiego Serwisu Oświatowego portrety ludzi, którzy ukończyli szkoły zawodowe i osiągnęli przy tym poważne sukcesy na skalę województwa czy kraju. Mowa na przykład o sportowcu i pośle na Sejm RP Szymonie Ziółkowskim czy znanym nie tylko w Poznaniu wytwórcy wyrobów wędliniarskich Andrzeju Bystrym. 

 

Efekty kampanii 

Szczególnie ważne są te, które nie da się w żadnej sposób zmierzyć, mianowicie wzrost szacunku dla profesjonalistów z wykształceniem zawodowym i technicznym wśród uczniów poznańskich gimnazjów - dziś nikogo już nie dziwi ani nie bawi uczeń, który decyduje się na edukację w szkole zawodowej. Wręcz przeciwnie - Poznaniacy dobrze wiedzą, że ten właśnie wybór gwarantuje w przyszłości pracę, a wcale nie zamyka dalszej ścieżki edukacyjnej. Są też efekty wymierne. W 2016 roku liczba oddziałów, które utworzono w technikach wynosi 84, rok temu było ich 80. Podobnie rzecz ma się w szkołach zasadniczych - w 2015 roku oddziałów było 19, dziś funkcjonuje 25. Kampania Szacun dla zawodowców jest także widoczna w innych miastach, które przyglądają się działaniom Poznania z zaciekawieniem. Koncepcja Szacuna była także prezentowana na licznych konferencjach poświęconych szkolnictwu zawodowemu.

 

Firmy zaangażowane w kampanię

Przeprowadzona kampania zaowocowała zwiększeniem obszaru współpracy z Wielkopolską Izbą Rzemieślniczą, ale też z poszczególnym liderami z różnych branż. Na przykład Zespól Szkół  Gastronomicznych nawiązał bardzo ścisły kontakt z hotelem Puro. Hotel ten oferuje dwuletnie praktyki uczniom, pracę dla młodocianych uczniów, stworzył nawet w szkole patronacką klasę "Puro". Podobnie restauracje "Concordia Taste”, „Trzy kolory" czy "Cuccina", one także proponują praktyki uczniom. W efekcie podjętych działań reklamowych, promocyjnych do wielu szkół zgłosiły się firmy oferując chęć bliskiej współpracy, a co najważniejsze- oferując pracę absolwentom. Do Zespołu Szkół Samochodowych wpłynęła propozycja od firmy Stomil Polska, by utworzyć patronacką klasę. W Zespole Szkół Łączności powstała także nowa patronacka klasa firmy Kimball Electronic Polska kształcąca uczniów w zawodzie technik elektronik czy technik informatyk w e- biznesie.

 szacundlazawodowcow

szacundlazawodowcow2

Szkoły zaangażowane w kampanię

W Poznaniu funkcjonuje 20 zespołów szkół zawodowych kształcących w ponad 60 profesjach. Wszystkie placówki bardzo czynnie współdziałają w ramach kampanii "Szacun dla zawodowców". Szkoły dzięki kampanii dążą do zwiększenia naboru do swoich klas, podnoszenia poziomu kandydatów, a także coraz częściej zyskują status szkoły pierwszego wyboru uczniów. Szkoły te angażują się w rozmaite projekty, często międzynarodowe. Biorą udział w olimpiadach, konkursach zawodowych na arenie międzynarodowej i odnoszą sukcesy, które potem powodują, że szacunek dla zawodowców jest jak najbardziej prawdziwy. Przykładem może być Zespół Szkół Samochodowych, którego uczniowie rok w rok osiągają medalowe miejsca na podium w konkursie " Europejski Mechanik Roku". 

 

Kampania, jako cenna informacja dla rodziców

Kampania "Szacun dla zawodowców" jest także wyraźnym przesłaniem dla rodziców. Poznańskie placówki zawodowe są świetnie przygotowane, prezentują wysoki poziom i dbają o uczniów - o ich bezpieczeństwo, o ich atrakcyjność na rynku pracy oraz o ich dobre wyniki na maturze, w przypadku nauki w technikach. Przykładem może być Zespół Szkół Komunikacji, który zdobył czwarte miejsce w Polsce w rankingu techników organizowanym przez miesięcznik "Perspektywy"! 

 

Informacja dla uczniów

Docieramy do młodzieży m.in. za pomocą mediów społecznościowych. Nie sposób nie doceniać dziś tego typu mediów, jako środka przekazu. Dlatego koronny konkurs w ramach akcji "Szacun dla zawodowców" polegał właśnie na tym, by poznańskie gimnazja jak najliczniej "lajkowały" stronę kampanii na Facebooku. Docieramy do młodych ludzi ich "młodymi" kanałami, bo to ma sens, ale nie zapominamy przy tym, że zawodu uczymy się w szkole zawodowej i podczas praktyk. Dlatego nasze największe wysiłki nakierowane są na to, by właśnie praktycznie, naocznie uświadomić uczniom, na czym polega konkretne profesja.

Przydatne linki:

Strona internetowa kampanii - http://zawodowcy.poznan.pl/

Strona na Facebooku - https://www.facebook.com/szacundlazawodowcow/

Kanał w serwisie Sou Tube - https://www.youtube.com/channel/UC4QwImEalXX0KpYzJjK2BEw

 

Zajęcia dodatkowe

ZAJĘCIA DODATKOWE  I SEMESTR 2020/2021

Nazwa zajęć

Nauczyciel prowadzący

Termin

Tajemnice koła – symetria w mandala dla klas 3

Joanna

Cicha-Chmielina

wtorek

13.00- 14.30

wg harmonogramu

Młody plastyk dla klas 1

Beata Dębska

poniedziałek

12.15- 13.15

Młody plastyk dla klas 2

Beata Dębska

wtorek

13.00- 14.00

Flażolety- 2 a, 2 b, 3 b

Urszula Pawlak

poniedziałek

13.45- 14.25

środa

13.45- 14.25

Lekturki spod chmurki dla klas 2

Monika Skobierska

poniedziałek

13.35- 14.20

Chcemy wiedzieć i umieć więcej – kółko matematyczne dla klas 3

Lucyna Wasiłek

wtorek

11.55- 12.40

Koło matematyczno-przyrodnicze dla klas 2

Lucyna Wasiłek

piątek

11.55- 12.40

Unihokej dziewcząt i chłopców klas 2,3,4 b

Sebastian Pięta

czwartek

12.30- 13.30

Kółko plastyczne klasy 1-3

Dagmara Nawrocka

wtorek

11.50- 12.30

Godzina z książką klasa 2 b

      Ewa Łastowiecka

            wtorek

12.00- 12.45

Gry i zabawy lekkoatletyczne dla klas 1-3

Paulina Dolata

Kl. 2 i 3 wtorek 14.25- 15.25

Kl. 1 czwartek

13.35- 14.35

Gimnastyka sportowa dla dziewcząt klas  1-3

Paulina Dolata

wtorek

12.50- 13.35

Unihokej dziewcząt i chłopców klas 2, 3, 4 a

Sebastian Pięta

        poniedziałek

12.30- 13.15

Unihokej dziewcząt klas 2,3,4 

Sebastian Pięta

środa

14.30- 15.30

Przyroda- ”Co mnie bawi, co mnie ciekawi” klasa 1

Barbara Rotter

wtorek

12.00- 12.45

wg harmonogramu

Pomoc w j. angielskim klasy 1-3

Ewelina Krzysztoń

środa

14.00-15.00

Flażolety- 7 c

Urszula Pawlak

środa

14.30- 15.15

Flażolety- 4 b

Urszula Pawlak

poniedziałek

14.30- 15.15

Środa

13.00- 13.45

Testy z matematyki klasa 8 b

Daria Reńska

wtorek

14.40- 15.25

Zajęcia wyrównawcze z matematyki  klasy 4-6

         Daria Reńska

                 piątek

12.50- 13.35

Koło dziennikarskie klasy 4-8

         Anna Sztulpa

wtorek

14.30 – 15.30

Projekt CHI- klasy 4-6

Elżbieta Racek

wtorek

13.45- 15.15

Kółko filmowe –  klasy 4 – 8

Paweł Olszowiak

środa

            15.20- 16.05

Pomoc w j. angielskim klasa 4 a, 4 b, 6 a

Ewelina Krzysztoń

środa

13.45- 14.45

Koło teatralne „Czarodzieje sceny”

Elwira Kucharczyk

w/g harmonogramu nauczyciela

Siatkówka dla dziewcząt  klasy 4-8

Paulina Dolata

                 wtorek

15.25- 16.25

czwartek

14.30- 15.30

Tenis stołowy dla uczniów klasy 4-8

Paulina Dolata

poniedziałek

14.25-15.25

„ Z angielskim dookoła świata”- koło

j. angielskiego klasy 4-6

Ewelina Krzysztoń

środa

12.50- 13.35

Gimnastyka sportowa dla dziewcząt klas  4-8

       Paulina Dolata

                piątek

13.35- 14.20

Egzamin ósmoklasisty – język angielski

Katarzyna Raczyńska

8 a- poniedziałek
14.30- 15.15

8 b- środa

14.30- 15.15

Piłka nożna dla klas 4,5,6,7

Sebastian Pięta

               poniedziałek

14.30- 15.30

Unihokej chłopców klas 6,7,8

Sebastian Pięta

             poniedziałek

15.30- 16.30

Unihokej dziewcząt i chłopców klas 6 ,7,8

Sebastian Pięta

                  środa

15.30 – 16.30

Unihokej dziewcząt klas 4,5,6

Sebastian Pięta

               czwartek

13.30- 14.30

Unihokej dziewcząt i chłopców klas 2,3,4 b

Sebastian Pięta

czwartek

12.30- 13.30

Unihokej dziewcząt klas 6,7

Sebastian Pięta

piątek

13.30- 14.30

Egzamin ósmoklasisty- j. polski dla klasy 8 a

        Joanna Wianecka

                  piątek

14.30- 15.15

( 15 min) konsultacje indywidualne

Kółko plastyczne klasy 4-8

Dagmara Nawrocka

wtorek

14.30- 15.35

Koło matematyczne klasy 4-6

Agnieszka Kowalska

wtorek

13.40- 14.25

Zajęcia wyrównawcze z matematyki klasy 7-8

Agnieszka Kowalska

piątek 

13.40- 14.25

Zajęcia przygotowujące do egzaminu

z matematyki po ósmej klasie- klasa 8 a

Agnieszka Kowalska

czwartek

13.40- 14.25

Zajęcia przygotowujące do egzaminu

z matematyki po ósmej klasie- klasa 8 b

Daria Reńska

wtorek

14.40-15.25

Egzamin ósmoklasisty- j. polski dla klasy 8 a

Anna Sztulpa

poniedziałek

14.30- 15.15

Zajęcia wyrównawcze z j. polskiego klasy 7-8

Joanna Wianecka

wtorek

14.30- 15.15

Unihokej chłopców klasa 7

Sebastian Pięta

wtorek

14.30- 15.30

Historia szkoły

Szkoła Podstawowa Nr 3 im. Bolesława Krzywoustego rozpoczęła swoją działalność w styczniu 1971 r. Wtedy to piękny nowy budynek położony na nadwarciańskiej skarpie otworzył podwoje dla pierwszych uczniów. A było ich sporo. Do naszej szkoły uczęszczali bowiem mali obywatele z os. Piastowskiego, Jagiellońskiego, z ul. Polanka i św. Rocha.

W 1973 r. powstały hymn szkoły i pieśń szkoły. Słowa napisali nasi uczniowie.

W 1974 r. także z inicjatywy uczniów szkoła dostała sztandar.

Od zarania istnienia naszej szkoły nauczyciele troszczyli się o wszechstronny rozwój uczniów. Dzieci uczyły się współrządzić szkołą poprzez działalność w Samorządzie Uczniowskim. Działała tu Artystyczna Drużyna Harcerska "Słoneczna Pięciolinia" i Teatr Bardzo Małych Form. Obydwa te zespoły wielokrotnie wyróżniano nagrodami w kraju i poza granicami. W szkole działały koła zainteresowań i koła przedmiotowe, a uczniowie w nich uczestniczący przynosili szkole chlubę zdobywając nagrody i wyróżnienia w olimpiadach i konkursach.

Mieliśmy też klasy sportowe o specjalności kajakarstwo trenujące w klubie Posnania.

Gdy zachodziła taka potrzeba, tworzono klasy integracyjne, których praca zadowalała zarówno uczniów, jak i nauczycieli.

Szkoła wydawała też własną gazetę.

Nasi uczniowie mieli możliwość wymiany doświadczeń i wizyt z Niemcami i Irlandią w ramach Programu Sokrates Comenius.

Przez 36 lat swojego istnienia nasza placówka dała społeczeństwu wielu wartościowych obywateli, lekarzy, inżynierów, nauczycieli, sportowców, znanego dziennikarza. Wprowadzaliśmy liczne innowacje pedagogiczne. Nauczyciele pracowali stosując programy autorskie.

Drzwi "Trójki" zawsze są szeroko otwarte dla wszystkich, którzy chcą się tu uczyć lub z nami współpracować.

Jubileusz

projektjubileusz11.19

 

ROK SZKOLNY 2020/2021

STYCZEŃ

Co się działo w szkole w latach 1990 - 2000?

jubileusz1.21 1

jubileusz1.21

LISTOPAD

W ramach projektu edukacyjnego klasy 3 zrobiły plakaty na temat- Mój dobry kolega, dobra koleżanka.  Poruszony został także temat Stop przemocy.

 

projekt11.20 1

projekt11.20 2

 

Co się działo w szkole w latach 1981 - 1990?

jubileusz1981 1990 1

jubileusz1981 1990 2

ROK SZKOLNY 2019/2020

Sprawozdanie z realizacji zadań w miesiącach listopad, grudzień związanych z Projektem Edukacyjnym

1.    Przygotowanie tablicy poświęconej zmarłym pracownikom szkoły.

2.    Przygotowanie na tablicę kwestionariuszy osobowych wybranych pracowników szkoły.

3.    Ogłoszenie konkursu dla uczniów.

4.    Spotkanie w dwóch grupach z pracownikami szkoły- dyrekcją, nauczycielami, przeprowadzenie wywiadu. Zadawanie pytań przygotowanych przez uczniów klasy 3 b.

5.    Przygotowanie i przeprowadzenie Wieczoru z wróżbami dla środowiska lokalnego- przygotowanie plakatu, zorganizowanie stoisk i zabaw dla dzieci.

6.    Przygotowanie tablicy dotyczącej tradycji szkoły.

7.    Przygotowanie tablicy- 50 upominków dla dzieci z Afryki.

8.    Zbiórka szczoteczek do zębów- akcji Redemptoris Mision

9.    Przygotowanie tablicy- czynimy 50 razy dobro.

10. Akcja uczniów klasy 3 b- kostka mydła dla dzieci z Afryki.

11. Uczniowie klasy 2 a i 6 c wykonywali  kartki świąteczne, które zostały przekazane osobom starszym w Domu Pomocy Społecznej Promień. 

12. Akcja- pierniki dla hospicjum, sprzedaż przygotowanych przez uczniów  pierników. 

jubileusz12.19 3    jubileusz12.19 1

jubileusz12.19 2 

  jubileusz12.19 4

 

Sprawozdanie z realizacji zadań w miesiącach wrzesień, październik związanych z Projektem Edukacyjnym

1.    Przygotowano prezentacje na inaugurację projektu, którą zaprezentowano 14.10.

2.    W holu szkoły na tablicy przy segmencie B przygotowano informacje dotyczące projektu.

3.    W dniu 14.10 koordynatorzy przygotowali zadania dla klas , które były związane z Dniem Edukacji Narodowej. W tym dniu odbyło się także spotkanie wszystkich uczniów w holu szkoły. W programie między innymi było przedstawienie przygotowane przez zespół p. E. Kucharczyk, zaprezentowano konkursową prezentacje o patronie szkoły. Młodsi uczniowie przygotowali mini koncert dla nauczycieli.  W tym dniu także odebrali statuetki nauczyciele w 5 kategoriach- serce na dłoni, sprawiedliwość, pomocna dłoń, ciekawe lekcje i największy uśmiech dla uczniów. SU i MSU wręczył wszystkim pracownikom szkoły upominki.

4.    Przygotowano i przeprowadzono konkurs dla uczniów klas 7-8 na prezentacje o Bolesławie Krzywoustym.

5.    Uczniowie klasy 3 a realizowali swoje zadanie- laurka dla nauczyciela i uczniowie klasy 5 a- laurka dla Jubilatki na urodziny. Prace zamieszczono w holu szkoły.  

6.    Przygotowano tablicę upamiętniającą zmarłych pracowników naszej szkoły. 

patron11.19 4

patron11.19 1     patron11.19 3

patron11.19 2

 

 

ZŁOTY JUBILEUSZ TRÓJKI

KOORDYNATORZY

                                                                                                      Beata Dębska

                                                                                                    Lucyna Wasiłek

                                                                                               Zespół organizacyjny

                                                                                              Anna Sztulpa

    Ewelina Krzysztoń

                                                                                                 Honorata Dzida

Cele ogólne:

- rozwijanie zainteresowań 50- letnią historia i teraźniejszością naszej szkoły

- wzbudzenie zadowolenia i dumy z bycia uczniem w SP 3

- rozwijanie postawy badawczej

- stwarzanie sytuacji integrujących społeczność szkolną , rodziców i środowisko lokalne

- zawiązywanie współpracy z absolwentami szkoły

- nawiązywanie współpracy z różnymi ośrodkami kulturalnymi

Cele szczegółowe- uczeń

- wzbogaci wiedzę o swojej szkole

- zapozna się z różnymi źródłami i formami informacji oraz nauczy się z nich korzystać

- potrafi podjąć samodzielną lub zespołową pracę badawczą i wykaże postawę poszukującą

- wytrwale i systematycznie będzie dążył do realizacji celów i starał się wywiązywać z przyjętych na siebie zadań

- sam lub wspólnie z innymi dokona prezentacji prac związanych z Jubileuszem naszej szkoły

Wykonawca:

- nauczyciele

- uczniowie klas I-VIII

- rodzice

Czas realizacji:

- część 1- październik 2019- czerwiec 2020

- część 2- październik 2020- czerwiec 2021

Terminy prezentacji:

- w ciągu roku szkolnego

- maj 2020

- luty 2021

- maj 2021

Odbiorca:

- społeczność uczniowska

- nauczyciele, emeryci

- zaproszeni goście

- rodzice

- mieszkańcy osiedla

Koordynatorzy projektu:

Nadzór- dyrektor Beata Owczarzak

Zespół- Beata Dębska, Lucyna Wasiłek, Anna Sztulpa, Ewelina Krzysztoń, Honorata Dzida.

Terminy konsultacji:

- październik 2019- maj 2021

Materiały i źródła informacji:

- kroniki szkolne

- źródła dostępne w bibliotece szkolnej

- materiały własne

- pamiątki, zdjęcia

Proponowane formy realizacji:

- konkursy

- scenki z życia szkoły

- wystawy i prezentacje

- plakaty, albumy, książeczki, kroniki

- prezentacje w holu szkoły

- życzenia, rymowanki, krótkie teksty

- gazetki okolicznościowe

- inne

Zadania :
Wrzesień- przygotowanie prezentacji na inauguracje projektu- zespół koordynujący.

- przygotowanie informacji na zebrania z rodzicami- zespół koordynujący

Październik- Uczniowie znają patrona naszej szkoły.
- informacja na tablicy- koordynatorzy

- Dzień Patrona Szkoły- przygotowanie tablicy, zorganizowanie święta        

-  Patrona szkoły ( potyczki z B. Krzywoustym, zadania dla klas),

- konkurs dla klas 7-8 na prezentację o B. Krzywoustym

- Dzień Edukacji Narodowej- SU

- ogłoszenie kategorii dla nauczycieli- rozdanie nagród- Super Bolki

Zadania dla klas- 3 a- laurka dla nauczyciela  5 a - laurka dla 50-latki ( termin do 10.10, format A4, A 3.)

  Listopad- Uczniowie znają pracowników szkoły.

- tablica pamięci- koordynatorzy

- zabawa- czy znamy pracowników szkoły?

- spotkanie w holu szkoły- 50 pytań do……

- Wieczór z wróżbami dla środowiska lokalnego( zespół do spraw promocji)

Zadania dla klas- 3 b i 8 b układają po 25 pytań, które można zadać pracownikom szkoły- termin do 20.11.

Grudzień- Uczniowie znają tradycje szkoły

- przygotowanie Wigilijnych Spotkań Trójki

- okolicznościowa tablica

- czynimy 50 razy dobro- ogłoszenie konkursu dla klas I-VIII

- przygotowanie wystawy zdjęć z minionych Jasełek

Zadania dla klas- 2 a- i 6 c wykonanie kartek świątecznych dla osób starszych,

8 a- akcja p. Honoraty- pierniki dla hospicjum.

Styczeń- Uczniowie znają historie szkoły

- przygotowanie prezentacji na temat- koordynatorzy

- kolędowanie z przedszkolakami

- ogłoszenie konkursu dla chętnych uczniów- Zaprojektuj znaczek na Jubileusz Szkoły w kategoriach- szkoła wesoła, odlotowa, naukowa, sportowa, muzyczna.

Zadania dla klas- 2 b i 7 b- wykonają plakaty na temat „Bezpieczne ferie zimowe ‘.

Luty- Uczniowie znają tajniki nauk ścisłych

- przygotowanie tablicy- nasze sukcesy- koordynatorzy

- konkurs historyczny- Drzewo genealogiczne Piastów- dla klas VII-VIII.

Zadani dla  klas- 1 a i 5 b- poszukać wynalazki ( po 25 każda klasa), które zmieniły świat.

Marzec- Uczniowie znają siebie nawzajem

- każda klasa ( 4-8) typuje kilka osób , które zaprezentują się na kartce ( A 4), następnie pozostali uczniowie będą mogli odgadywać imiona tych osób- Czy znasz swoich kolegów i koleżanki?

- klasy 1-3- wiosenny przemarsz ulicami osiedla Piastowskiego

- wystawa zdjęć z dzieciństwa- Rozpoznaj, kto to?

- ogłoszenie konkursu na prezentacje multimedialną- Szkoła w moich oczach

Zadania dla klas- 1 b- zrobi 25  kwiatów na patyczkach, kl. 5 c- wykona 25 motyli na patyczkach- termin- 16.03

Kwiecień- Uczniowie znają zagrożenia dla Ziemi

- przygotowanie Dnia Ziemi

- wykonanie okolicznościowej gazetki

- konkurs dla uczniów  na budowlę szkoły z odpadów z recyklingu

Zadania dla klas- 4 a i 7 a wykonają plakat 50 pomysłów Jak chronić naszą  Ziemię?

Maj- Uczniowie znają bohaterów książek

- spotkanie z ciekawą osobą

- konkurs pięknego czytania dla klas I-III i IV-VI

- konkurs szachowy- wybieramy Mistrza szkoły

Zadania dla klas VI a i VI b- wyszukajcie 50 książek godnych polecenia dla dzieci i młodzieży ( w formie plakatów)

Czerwiec- Uczniowie znają zasady bezpiecznego wypoczynku

- pogadanki w klasach

- spotkanie ze Strażą Miejską

- plakaty na temat- zespół projektowy

Więcej artykułów…